Recent Posts

20 februari 2008

Mozilla Thunderbird 3

Sinds een tijdje is het een beetje rumoerig rond de zeer prettige en gratis e-mail cliënt van Mozilla. De ontwikkeling lijkt stopgezet omdat Mozilla zich vooral wil richten op Firefox. Dat is op zich niet verkeerd want steeds meer mensen gaan Firefox gebruiken en dat is mooi.
Zelf kan en wil ik alleen maar Firefox gebruiken, omdat dat - volgens mij - de beste browser is op dit moment.
Nu even terug naar Thunderbird. Zelf heb ik het jaren gebruikt, maar omdat ik steeds meer gewend raak aan Google Gmail gebruik ik het niet meer. Met Gmail heb je altijd, waar dan ook en op welke PC dan ook, maar wel met een internetverbinding, toegang tot al je e-mails. En je kunt met labels werken. Oké Thunderbird heeft dat ook, maar niet zoals Gmail. En in combinatie met een aantal handige userstyles is het helemaal perfect in het gebruik. Ook is de nieuwe add-on voor Gmail versie 2, BetterGmail2 erg prettig. O ja, en wat dacht je van ruim 6GB aan opslagruimte...

En dit moet een pro Thunderbird artikel worden...
Op de website van ComputerIdee las ik een artikel over de verdere ontwikkelingen:

Mozilla heeft het nieuwe bedrijf Mozilla Messaging opgestart dat zich exclusief gaat bezighouden met de doorontwikkeling van de e-mailclient Thunderbird. Het nieuwe bedrijf kondigde gelijk een aantal nieuwe functies aan die in de volgende versie van Thunderbird zullen zitten.

David Ascher, afkomstig van het bedrijf ActiveState wordt de nieuwe baas van Mozilla Messaging. Andere directeuren zijn Chris Beard, nu general manager bij Mozilla Labs, en Marten Mickos, de baas van MySQL.

Hoe groot het nieuwe dochterbedrijf is, heeft Mozilla niet bekendgemaakt. Volgens Mozilla bestaat het bedrijf uit een klein ontwikkelteam dat samen gaat werken met de Thunderbird-ontwikkelgemeenschap. Thunderbird blijft open-source.

Nieuwe functies
versie 3 van Thunderbird zal op een aantal punten flink verbeterd worden. Het krijgt betere zoek- en gebruiksfuncties en een geïntegreerde kalender . Thunderbird 3 moet een serieuze concurrent worden voor Microsofts Outlook.

En dat is natuurlijk goed nieuws. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat. Misschien ga ik wel weer terug naar Thunderbird, wie weet...

Bronnen: ComputerIdee, Mozilla

0 reactie(s):